Edukujmy się Pomoce edukacyjne Rebusy obrazkowe. Jakie mogą mieć znaczenie dla rozwoju naszego dziecka

Rebusy obrazkowe. Jakie mogą mieć znaczenie dla rozwoju naszego dziecka


rebusy obrazkowe

Rebus, jest rodzajem łamigłówki, która na pewno zaciekawi i zainteresuje nasze dziecko. Zazwyczaj, rebus, składa się z rysunków, napisów lub znaków, ułożonych w ten sposób, byśmy, dzięki ich analizie, mogli odnaleźć, właściwe rozwiązanie. Łamigłówki te, nie są przeznaczone, jedynie dla dzieci, a ich historia, sięga dalej, niż byśmy mogli się tego, w pierwszej chwili, spodziewać. Rebusy są bliskie szaradzie. Obrazki rebusów i łamigłówek rysunkowych dla dzieci, są skomponowane w taki sposób, by ich ostateczne rozwiązanie, nie należało do kategorii, rzeczy oczywistych, a sama odpowiedź, nie była czymś łatwym i zbyt prostym, do zdobycia. Myślenie, jak wiadomo, jest rodzajem wysiłku i podobnie jak praca, łączy się z kumulowaniem doświadczeń oraz zdobywanej przez dzieci, praktycznej wiedzy. Zabawa natomiast, uczy i sprawia, że nasz umysł i ciało, muszą się nieco pogimnastykować. W ten sposób, spalamy zdobytą po śniadaniu energię i zmierzamy w stronę, zdobycia jej na nowo, w trakcie obiadu. Dzieci, wiedzą o tym najlepiej. A ich apetyt, po ciężkim dniu, spędzonym na dokładnym poznawaniu świata, za pomocą wszystkich dostępnych sobie zmysłów, jest zwykle, niczym nie niepowstrzymany. 

REBUSY OBRAZKOWE. ZABAWA, KTÓRA ŁĄCZY SIĘ Z MYŚLENIEM. 

rebusy obrazkowe

Każdy rodzaj nowego zadania, z którym ma do czynienia małe dziecko, sprawia, że obiekt, jakim w tej sytuacji jest rebus obrazkowy, budzi jego zaciekawienie i chęć sprawdzenia, czym dokładnie jest, prezentująca się przed jego oczami, nowość. Dzieci, nie bez przyczyny, wkładają drobne przedmioty, znajdujące się w domu i jakie wpadną w ich rączki, do buzi, uszu czy nosa. Próbując je ugryźć, chcą poznać ich smak. Malutki bobas, nie zdaje sobie sprawy, z tego, że leżące na dywanie kapcie, nie są jadalne, a broszka mamy, nie jest tym samym, co cukierek w błyszczącym papierku. Ze względu na ten fakt, maluchy, niepowstrzymanie i z wielkim zaangażowaniem, testują, znajdujące się w ich bliskim zasięgu, przedmioty. Dziecko, nie rozumie, naszej złości, wynikającej z troski i niepokoju, gdy na nie za to krzyczymy lub w inny sposób je karcimy. Do dzieci dociera, jedynie skrzywiona przez grymas złości mina i głośny ton głosu mamy, która stosując te zabiegi, stara się wpłynąć i zmienić, niebezpieczne zachowanie, znajdującego się pod jej opieką, dziecka. 

DLACZEGO DZIECKO CHCE SIĘ ROZWIJAĆ?

Tak, to wygląda od strony technicznej. Dziecko, stara się poznać otaczający je świat i lepiej jest, gdy zdajemy sobie z tego w pełni sprawę, niż niepotrzebnie tracimy czas, na ciągłe powstrzymywanie go, przed zdobywaniem nowych doświadczeń, potrzebnych mu, do prawidłowego funkcjonowania w przyszłości. Dobrym wpływem z naszej strony, może być przekierowywanie uwagi dziecka, na rzeczy, o których wiemy, że mogą się one mu znacząco przydać i sprawić, że rozwój naszego dziecka, będzie o wiele bardziej urozmaicony. Pęd czy tzw. pociąg do wiedzy, jest u człowieka czymś naturalnym i jest związany głównie z instynktem przetrwania oraz funkcjami, prawidłowego zachowania się w grupie. Można powiedzieć, że w pewnym sensie, poznajemy, bo musimy i zdaje sobie z tego sprawę, nie tylko nasze dojrzewające oraz rosnące każdego dnia ciało, ale także psychika, która u małych dzieci, jest zupełnie inna, niż u osób dorosłych. Przyglądając się małym dzieciom, łatwo można to dostrzec i samodzielnie zaobserwować. By obserwacja ta się udała, musimy zdjąć z własnych oczu (metaforycznie, nie dosłownie), gotowe odpowiedzi i wyjaśnienia, dotyczące nas samych i określonej społecznie rzeczywistości. Możecie mi państwo wierzyć, myślenie nie boli, tym bardziej, gdy towarzyszy mu, nasze aktywne przyglądanie się, zachowaniom i spontanicznym reakcjom, ukochanego malucha.